Vaccinatie tegen COVID is in het najaar van 2024 sterk aanbevolen voor wie meer kwetsbaar is.
Het vaccin is niet verplicht, maar biedt bescherming tegen een ernstig ziekteverloop. Ook na het doormaken van een COVID-infectie is vaccinatie nog aangewezen om je immuunsysteem een boost te geven via het vaccin. Na vaccinatie kan je wel nog besmet raken, maar is de kans dat je ernstig ziek wordt aanzienlijk kleiner.

Voor wie wordt het COVID-vaccin aanbevolen:
  • personen van 65 jaar en ouder
  • personen die langdurig verblijven in een zorgvoorziening, bijvoorbeeld in een woonzorgcentrum
  • personen met bepaalde onderliggende gezondheidsproblemen
    • longaandoeningen, leveraandoeningen, hartaandoeningen
    • metabole aandoeningen zoals diabetes type 1 en 2
    • neurologische aandoeningen en ernstige psychische aandoeningen zoals dementie
  • alle personen met immuunstoornissen en hun gezinsleden
  • personen met obesitas (BMI > 40)
  • alle personen die in de zorgsector werken, in en buiten zorginstellingen

Ook andere personen hebben de keuze om zich gratis te laten vaccineren. Meer info kan u vinden op https://www.laatjevaccineren.be/ .

Het vaccin kan je gratis laten zetten bij ons in de praktijk op zondag 29 september 2024.
Maak hiervoor je afspraak via onze online agenda of telefonisch via ons secretariaat.

HET COVID VACCIN IS BESCHIKBAAR IN DE PRAKTIJK, JE HOEFT DIT NIET MEE TE NEMEN.

Extra informatie voor gezinnen waarvan meerdere personen een afspraak nodig hebben: maak (online) voor elke persoon apart een afspraak, maar jullie mogen samen komen op de vroegste afspraak van het gezin.

Onze griepvaccinatiecampagne zal plaatsvinden op zaterdag 26/10/2024. Verdere informatie hierover volgt later.